Jessica Olérs Brelid

Sightseeing och lite shopping…

Igår strosade vi runt och turistade här i Sydney. Vi började med en tur till The Botanical Garden där vi promenerade runt, eller vi gick igenom den och lade oss sedan under ett träd och vilade medan Noah sov. Det gäller att passa på när han har sin vila, enda stunden på dagen då både jag och Rasmus kan slappna av och ta det lite lugnt. 🙂

Tyckte de här två var så fina där de satt på bänken så frågade om jag fick ta en bild. 🙂

Vi gjorde också en tur till Operahuset. Helst av allt skulle vi vilja gå och se en konsert men med Noah så blir det svårt. De har barnvakt på hotellet men det känns inte helt ok att lämna bort honom till någon vi inte känner. Nu fick vi i alla fall se en liten del av Operahuset och det var häftigt. Visste du att kaklet i byggnaden är Höganäskakel?

En liten del av insidan på Operahuset.

När vi gick från Operahuset dök detta gäng upp. Först var det bara en men sen kom fler och fler som ville fota Noah. Så galet, men roligt. Medan de fotade honom fotade jag dem. 🙂

Vår älskade, älskade pojke!

Lunchdags!

Noah älskar att sitta i denna stol som finns på hotellet. Så fort vi går förbi den skriker han ”titta” som är sitta på hans sätt. 🙂

Efter Operahuset promenerade vi runt och upptäckte olika områden av Sydney. Älskar att göra så, känner att det är bästa sättet att uppleva en ny stad. Vi gick in i butiker vi gillade och trots att jag sagt innan vi åkte att jag inte skulle handla något blev det ändå lite shopping. Lite till mig och så till vår lägenhet. Känner mig mycket nöjd med mina fynd. Bilder kommer senare på vad jag hittat. 🙂
På kvällen gick vi till en restaurang som min kompis Kattis tipsat om, Ripples vid Milsons Point med en fantastisk utsikt över Sydney Harbour Bridge och Operahuset. Maten var jättegod men tyvärr var det sisådär med servicen. Vi hade otur att komma samtidigt som ett jättestort sällskap (tror att det var ett företag) så vi fick vänta väldigt länge på vår mat vilket inte var optimalt då både jag och R var vrålhungriga. När den väl kom var den dock väldigt god så trots väntan var vi ändå nöjda när vi gick därifrån.

Utsikten från restaurangen…

Mozarella, som jag älskar mozarella!

Supergod fisk med rödbetskräm och inbakad sparris.

Kram, J

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Birgitta Gunnarsson

Vilken otrolig fin utsikt från restaurangen ni hade och maten såg god ut, gott med fisk. Operahuset är helt fantastiskt och arkitekten var dansk och kaklet från Höganäs, det visste jag. Botaniska trädgården verkar väldigt fin att promenera i, hur varmt är det?
    Så gullig Noah var i hatten! Ha en fortsatt skön semester, tror inte ni skulle vilja vara i Sverige nu, för här är det världens oväder när stormen Helga slog till med orkanvindar på vissa platser. Igår var det förskräckligt med avblåsta tak och massor av nerblåsta träd över vägar, inställda tåg och flyg, och imorgon blir det visst värre igen och dessutom massor av regn. 🙁 Kram

1. jessicaolers

Hej Birgitta! Vi hade fina och varma dagar i Sydney. Tror det var mellan 25-30 grader. Stackars er som har busväder, jag hoppas att Helga dragit förbi nu. Stor kram