Jessica Olérs Brelid

Arg!

Var precis nere på manikyrstället…åh herregud vilket dåligt bemötande jag fick. Tjejerna som jobbade där var supergulliga men deras chef, vilken otrevlig kvinna!

Hon började med att säga att om jag var så nöjd första gången skulle jag ha bett om samma tjej för alla gör olika. Jag kan köpa att alla gör olika men inte att vissa gör ett dåligt jobb. Hon vägrade dock  lyssna och säger att nästa gång får jag boka någon annan. Nästa gång?! Tror hon att jag tänker komma tillbaka efter att de gjort ett dåligt jobb och vägrar göra om det? Jag tackar för mig och går. Det ska tilläggas att jag hela tiden var lugn och trevlig och jag är verkligen inte en person som brukar klaga.

 Tänker att jag ska ta bort det själv med aceton eftersom det är Shellack. Dessvärre hittar jag inte aceton någonstans så jag går tillbaka till Rainbow Nails som stället heter och undrar om de kan hjälpa mig att ta bort det? Snorkiga chefen säger att hon kan sälja aceton till mig men då måste jag komma tillbaka med en flaska. Jag frågar om de istället kan ta bort det på salongen. Visst svarar hon, det kostar 10 dollar.

Visst 10 dollar är inte mycket pengar men jag känner att efter att de gjort ett uselt jobb och vägrar göra om det åtminstone kan hjälpa mig att få bort lacket. Men icke. Då känner jag att jag blir arg och det händer inte ofta. Jag svarar henne trevlig (fast jag bara vill skrika att hon är den sämsta affärskvinnan jag stött på) att jag går hos dem regelbundet och är en trogen kund, eller jag var det i allafall fram till idag. Då ger hon med sig och säger att om jag hämtar en flaska kan jag få acetonet gratis. Jag är så arg så jag kokar men säger lugnt, tack men nej tack! 

Hur svårt hade det varit för henne att bara säga, men självklart vi gör om det. Istället är hon otrevlig och förlorar därmed en kund och en hel del pengar. För hur nära det än ligger kommer jag aldrig  att gå dit igen. Så dålig kundvård! Visst, jag kanske borde sagt till igår när jag fick manikyren men jag vågade inte. Nu blir det att leta upp ett nytt ställe. Så om någon av er som läser min blogg bor i Melbourne och funderar på manikyr eller pedikyr, gå INTE till Rainbow Nails i Vouge Plaza, South Yarra. 

Kram!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Åsa

    Toppen att du hittat ett nytt bättre ställe:)) Det låter normalt och skönt att höra, ibland mår man och är sådär harmoniskt glad och lycklig för att varva med lite sämre dagar med irritation och så, livet helt enkelt;) Ah då är jag med. Skulle också definitivt prioritera en mindre fräsch och fin lgh än en större med sämre standard. Skulle vara jättekul om du videobloggade ngn gång! Allt gott till er.

  2. Birgitta Gunnarsson

    Nej fy, så kan man inte bemöta sina kunder! Stackars de som jobbar där och har en sådan chef, det skulle jag aldrig stå ut med. Om hon är så otrevlig mot sina kunder, går nog salongen i konkurs snart.
    Hoppas du hittar ett bättre ställe, inte allt för långt bort.

    1. jessicaolers

      Eller hur, hon är nog inte så snäll mot sina anställda tyvärr. Har redan hittat ett annat ställe som var så mycket bättre. Hurra! Kram

  3. Åsa

    Fy vilken oerhört oproffsig kvinna till chef. Tala om usel kundvård! Dock skulle du kanske vara lite mer bestämd när du kom första gången och ”kräva” att få det fixat. Jag vet hur svårt det kan vara och kännas, men till vissa måste man vara tuffare. Fast man inte vill och vågar just för att det inte ska behövas egentligen. Synd för de att en bra kund försvann där och då! Så roligt att läsa ikapp din blogg, vad ni hinner med mycket skojigt:)) Ni verkar så harmoniska och glada:) Söta Noah blev så fin i nya frisyren, gulligt att han gillade frisörbesöket. Hur känns det med dina nya ansiktsprodukter du köpte än så länge? /Är köket i rummet, ser ut som kylskåp mitt över vid sängen, har inte förstått stl på lgh? Kram fina du och håller tummarna att du snart hittar en ny salong:)

    1. jessicaolers

      Ja, hon var verkligen oproffsig. Skulle nog varit mer påstridig men jag tror tyvärr inte att det hade hjälpt. Hon hade bestämt sig att de inte skulle hjälpa mig. Dock hittade jag ett annat ställe som var jättebra så framöver går jag till dem. Aldrig mer till dumtanten! Vad kul att du gillar bloggen, försöker att uppdatera den ofta men ibland hinner jag inte med. Just nu är vi nog ganska glada och harmoniska men då och då faller humöret så klart. Vi kan också vara sura och irriterade på varandra. 🙂 Produkterna känns jättebra, jag är mycket nöjd så känner att jag måste köpa med mig ett gäng när jag åker hem så att jag har ett litet lager. 🙂 Köket är liksom precis när man kommer in och kylen en bit in så det stämmer att det är den du ser mittemot sängen. Lägenheten är liten, en 1:a på kanske 40-45 kvadrat med sovalkov. Vi valde att prioritera läge och fräschhet istället för storlek. Vi var tvungna eftersom allt är så galet dyrt här. Kram!

  4. Hanna

    Men herregud va otrevligt! Den chefen vet då inte hur man behåller kunder. Hon kunde från första början när du sa till sagt att ”vi åtgärdar detta”.

    Hoppas du hittar någon annan bra salong att gå till.

    1. jessicaolers

      Visst är det helt galet?! Hittade dock en annan salong nu som åtgärdade och gjorde mina naglar fina igen. Framöver kommer jag bara gå till dem. Kram

stats