Jessica Olérs Brelid

Rottnest Island

Hej!

Vi har det verkligen fantastiskt här i Perth och försöker se så mycket som möjligt under de dagarna vi är här. Det blir ju lite annorlunda att resa med barn, mer planering och det mesta kretsar kring att Noah ska trivas och ha det bra. Han har väldigt mycket energi vår pojke så det blir mycket spring efter honom. Inte en lugn stund med andra ord. 🙂

När han sover sin vila försöker dock jag och Rasmus att ta det lugnt och göra det som inte funkar så bra när Noah är vaken. Som att ligga på stranden och läsa en bok eller äta en lunch tillsammans utan att den ena måste hålla koll på energiknippet.

Igår tog vi färjan ut till en ö som heter Rottnest Island. Färjan tog ca 1 1/2 timme så det var ok avstånd kände vi. När vi kom fram kände vi båda att det var så värt att åka på denna utflykt…det var verkligen så vackert! Vackra stränder och fin natur. Vi började med att besöka en liten strand som låg en bit bort från där vi gick i land. Noah älskar ju att bada så han och Rasmus lekte i vattnet medan jag stod på stranden och övervakade (har hört att det ska vara mycket haj här). Det var dessutom lite för kallt för mig…ogillar att jag är en sån badkruka.

På färjan på väg till Rottnest Island.

Så färgglatt!

Mot stranden!

Finaste badpojken!

Bus i havet!

Mera bus!

När Noah sov passade vi på att lägga oss raklånga på stranden med varsin bok, så underbart! Det blev dock ganska varmt så vi fick flytta oss mellan solen och skuggan av ett träd.

Så fantastiskt skönt att sitta i skuggan av ett träd, jag älskar det!

Så här såg det ut innan ovan bild togs. 🙂

Sömntuta!

Rasmus tar sig ett dopp.

Vi träffade på massor av Quokkas, bland annat den här.

På väg hem sedan var det väldigt stormigt när vi åkte på öppet hav. Noah var ovanligt lugn vilket oroade oss lite. Han satt i mitt knä och helt plötsligt kaskadkräktes han, min lilla trollunge. Rasmus var nere på toaletten så där satt jag med sjösjuk pojke som kräkts ner både mig och sig själv. 🙂 Som tur var satt det ett italienskt par mittemot oss som var supergulliga och hjälpte mig att torka av både mig och Noah. Sen blev det ett bad för Noah i tvättfatet och jag sköljde upp min klänning så jag slapp gå runt och lukta kräk. 🙂 Hade ju som alltid extra ombyte till Noah men inte till mig men efter ”snabbtvätten” kände jag mig någorlunda fräsch.

Håll i gång innan kaskadkräkandet började…

Vi var inte hemma förrän efter sju så det blev en lugn kväll på hotellet men middag i sängen. Vi beställde hemkörning från en riktigt bra indisk restaurang som tjejerna nere i receptionen tipsade oss om.

Nu ska vi börja göra oss i ordning för att bege oss ut. Klockan är ju strax 10 på morgonen här.

Stor kram!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Birgitta Gunnarsson

Det ser helt fantastiskt ut och Rottnest Island ska ju ha flera underbara stränder, vilken drömresa! Förstår din rädsla för badning och hajar, läste att det hade blivit fler hajar där, vilket är synd.
    Men Perth verkar vara en fantastisk stad, som börjar få fler turister från Sverige. De flesta tänker ju mest på Sydney när de ska till Australien och Stora Barriärrevet utanför Cairns.
    Men det är ju ett stort land med väldiga avstånd, så det är ju svårt att hinna se allt, om man inte stannar ett år minst.
    Stackars Noah som blev sjösjuk, inte roligt. Kram

1. jessicaolers

Ja, vi gör verkligen en drömresa…får nypa mig i armen ibland och är så tacksam att vi får göra denna resa, ett minne för livet. Även jag tänkte mest på östkusten men sen började vi läsa lite om Perth och blev nyfikna. Så glad att vi åkte! Precis vad jag och R pratat om, man vill se allt men det är ju omöjligt. Australien är så galet stort! Förhoppningsvis får vi möjlighet att komma tillbaka om några år. 🙂 Kram