Jessica Olérs Brelid

Cottlesloe Beach

Hej! Tittar in snabbt innan vi ska bege oss ut och göra Perth ännu en dag. Igår tog vi en lugn morgon på hotellet innan vi tog tåget till Cottlesloe som ligger lite utanför Perth. Hade fått tips att stranden där skulle vara superfin och det stämde verkligen. Eftersom solen är megastark och jag är lite rädd för att Noah ska bränna sig trots solskyddsfaktor 50 och UV-dräkt tajmade vi in så att vi kom till stranden när han skulle sova. Så medan han sov gott i skuggan i sin vagn åt jag och R lunch i solen och mös på varsin handduk vid havet. Det var verkligen helt underbart!

När Noah vaknade blev han helt uppspelt av havet, han älskar verkligen vatten. Dessvärre var det ganska höga vågor så jag vågade inte låta honom bada men han var nöjd ändå. Vi strosade runt lite innan vi tog tåget tillbaka in till stan igen. Det var verkligen smidigt att ta sig, vårt hotell ligger så bra till, vi har nära både till tågstation och busstation som gör det enkelt att ta sig runt.

Tittut!

Cottlesloe Beach.

Mysigt promenadstråk…

Så söt liten tjej som blev så förtjust i Noah…

…han ser dock lite skeptisk ut. 🙂

Till middag bestämde vi oss för att köra take away och sätta oss uppe på hotellets takterrass. Vi var inte ensamma om den tanken. När vi kom upp var det nästan fullt men vi hittade två platser en bit bort från de andra så det kändes som vi var själva där uppe. Älskar semester när man får göra precis det som känns rätt för stunden. Jag och Rasmus delade på en flaska vin och och satt och pratade och bara njöt av lugnet. Det blir ju rätt hektiskt på dagarna men vi försöker verkligen ta till vara på kvällarna när Noah somnat. Så tacksam att Noah utan problem kan sova i vagnen så vi inte behöver begränsa oss till hotellrummet.

Kanske världens bästa middagsdejt!

Utsikten från takterassen…

Nu väntar mina killar på mig, vi ska upptäcka en ny strand idag. 🙂

Kram!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!